Posts | Comments | E-mail /

با خروج کامل نیروهای امریکایی؛ انگلستان نیز اکادمی نظامی افسران افغان را منحل خواهد کرد

Posted by on Jul 10th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لندن :-در صورتی که امریکا تصمیم بگیرد همه سربازانش را از افغانستان خارج کند، انگلستان نیز ممکن است در اقدامی مشابه یک اکادمی نظامی اردوی این کشور مخصوص آموزش افسران اردوی افغانستان را منحل کند.

به گزارش  گران افغانستان به نقل از روزنامه دیلی میل، حدود 170 سرباز انگلیسی قرار است در اکادمی اردوی انگلستان در صحرای غرقا در غرب شهر کابل موسوم به “سندهارست در میان شنها” به محصلین نظامی  افغان مهارت های نظامی و انضباطی را تعلیم دهند.

اکادمی افسران اردوی ملی افغانستان که قرار است اوایل سال آینده میلادی گشایش یابد بر تکتیک‌های نظامی و رهبری نظامی به منظور شکست دادن طالبان تمرکز دارد.

اما در صورتی که بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا به تهدید خود برای بیرون کشیدن همه نیروهای امریکایی از افغانستان تا پایان سال آینده میلادی عمل کند به گفته کارشناسان این مرکز با مشکل مواجه خواهد شد.

قصر سفید متعهد به پایان دادن به عملیات‌ جنگی در افغانستان تا تاریخ 31 دسمبر 2014 است اما قصد دارد حدود 8000 سرباز از جمله سربازان انجنیری، صحی و پشتیبانی هوایی را به منظور حمایت از نیروهای محلی در افغانستان حفظ کند اما سرد شدن روابط با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان به معنای آن است که اوباما با جدیت به بررسی تسریع خروج سربازان امریکایی از افغانستان می‌پردازد.

خروج کامل سربازان مریکایی از افغانستان تبعاتی جدی را متوجه طرح دیوید کامرون،  صدر اعظم انگلستان برای بازگشایی اکادمی نظامی خود در افغانستان خواهد کرد.

منابع خبری بلندپایه در دولت انگلستان تاکید دارند که این کشور متعهد به گشودن اکادمی نظامی خود است اما  قوماندانان اردو از سیاستمداران خواهند خواست در صورت اقدام امریکا در خارج ساختن همه سربازان خو در این طرح بازبینی کند.

مقام‌های بلندپایه انگلستان این سوال را مطرح می‌کنند که امنیت 170 سرباز انگلیسی با ماندن تنها تعداد کمی از سربازان ناتو در افغانستان به خطر خواهد افتاد.

امریکا در حال بررسی مساله سرعت بخشیدن به برنامه خروج نیروهای خود از افغانستان است که شامل یک “گزینه صفر” خواهد بود. این گزینه بدان معناست که پس از سال 2014 هیچ نیروی امریکایی در افغانستان حضور نداشته باشد.

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “با خروج کامل نیروهای امریکایی؛ انگلستان نیز اکادمی نظامی افسران افغان را منحل خواهد کرد”

  1. +1 Vote -1 Vote +1محمد says:

    درامهء اشغال افغانستان و بازی های در دام انداختن افغانستان بشکل رسمی و در چوکات قباله شرعی به اشغالګران سرعت ګرفته وقرار است کرزی وتیم حاکم بدین ترتیب افغانستان را بصورت کامل بفروش برساند و اینک انګیس نیز با استفاده از نیرنګ های شیطانی خود دام را بر حکام پوشالی تنګتر ساخته و چنګک های دام را تیزتر میسازند!

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • نمونه های ازمنابع آزادی، حاکمیت قانون ودیموکراسی واقعی!
    • په خداى که خو دې بچى بچى رانه خالص شي
    • پاکستان در مذاکرات پروژه تاپی اشتراک نخواهد کرد
    • پردى غم د كلي منځ
    • زور وهل كه سوله؟
    • له فساد سره مبارزه ولې نه بریالۍ کیږي؟؟
    • په خوست ولایت کې د ولسواکۍ د پياوړتيا په موخه غونډه
    • زاخیلوال پر ځينو مسايلو د خبرو لپاره پاکستان ته ولاړ
    • د ولسمشر شلمه تګ، ناکام دي
    • اسلام آباد فردا میزبان کرزی خواهد بود