Posts | Comments | E-mail /

پیام حامد کرزی در رابطه به انتقال ادارهء زندان بگرام به دولت افغانستان

Posted by on Sep 10th, 2012 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

 کابل:- کشور پر افتخار ما افغانستان از ۳۴ سال قبل یعنی از زمانیکه سلسلهً کودتاها و انقلابات در آن آغاز گردید، متحمل خسارات بسیار زیاد مادی و معنوی گردیده است.

گرچه درین مدت مردم دلیر و با ایمان ما در برابر تجاوز های گوناگون شجاعانه رزمیدند و قربانی دادند اما در هر مرتبه عمق دسایس جهانی و منطقوی به آنها اجازه نداد تا ثمرهء مجاهدات خود را آنگونه که لازم بود بدست بیاورند. کشته شدن اولاد این وطن، ویرانی زیربنا ها و حتی به خطر افتادن حاکمیت دولت افغانستان از مصیبت هایی بود که درین مدت دامنگیر این وطن گردید.

از ایجاد اداره موًقت تا امروز، افغانستان بصورت دوامدار و خستگی ناپذیر کوشیده است تا ویرانی ها را آباد و زخم ها را التیام ببخشد. حضور دوباره افغانستان در صحنهً بین المللی و تثبیت حاکمیت ملی در صدر اولویتهای ده سال اخیر دولت قرار داشته است.

امروز یک قدم بزرگ و اساسی در راستای تثبیت حاکمیت دولت افغانستان برداشته شد. این قدم عبارت از تسلیم دهی مکمل زندان بگرام و ادارهء آن از جانب قوتهای امریکایی به دولت افغانستان بود. با انتقال زندان بگرام به حاکمیت دولت، دیگر سلسله موجودیت زندان های خارجی در خاک افغانستان خاتمه یافت.

زندان بگرام پدیده نامیمونی بود که زاده فعالیتهای تروریستان در افغانستان شمرده میشد. بعد از این زندان بگرام به یک توقیف خانه عادی افغانی تبدیل گردیده است که بیگناهان از آن آزاد خواهند شد و مجرمین با ماندن در آن سزای اعمال خود را مطابق قوانین کشور خواهند دید.

من انتقال اداره زندان بگرام را به دولت افغانستان به مثابه یک پیروزی برای ملت و به مثابه یک گام بزرگ در راه تثبیت حاکمیت دولت میدانم.  ضمن اینکه این پیروزی را به همه هموطنان تبریک میگویم، از همه اداراتی که در این راه زحمت کشیده اند و در انجام موفقانه انتقال زندان بگرام سعی نموده اند، تشکر میکنم.

 همچنان به ارگانهای عدلی و قضایی وظیفه می سپارم که کار رسیده گی به دوسیه های متهمین را سرعت ببخشند. در اخیر یادآوری یک نکته مهم را ضروری می پندارم و آن اینکه همه کارکنان و مسوولین زندان باید در نگهداری زندان و زندانیان و در برخورد با آنها تمامی دستورات دینی و معیار های حقوق بشری را جداً مراعات نموده و آن را مدنظر داشته باشند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • نگران برگزاری لویه جرگه نباشید: کرزی
    • در یک عملیات مشترک ، سه طالب مسلح بشمول ولسوال نام نهاد طالبان بهلاکت رسیدند
    • افراد مسلح در ولایت بغلان؛ چهار عضوی یک فامیل را هدف گلوله قرار دادند
    • محلي پولیس که حزبي داړه مار
    • دحرمينوهندار دحج يونليک اوه شپیتمه برخه
    • په خوست کې دښاري نظم پاکۍ او چاپيريال ساتنې عمومي کمپاين پيل شو
    • پاکستان بايددرعمل نقش بازى نمايد تا زمينه گفتگوهاى بين الافغانى مساعد شود
    • کشته شدن ۲ تن از نیروهای خارجی در شرق افغانستان
    • جعل کاری صدها میلیون دالری غضنفر گروپ در همکاری با وزارت تجارت و صنایع
    • تحریک طالبان کاملاً بی اختیار است و این بی اختیاری در موضوع قطر به وضاحت به مشاهده رسید: کرزی