Posts | Comments | E-mail /

آغاز عملیات نظامی در ولایت قندهار

Posted by on Mar 29th, 2010 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

واشنگتن(ویسا):-امروز یکبار دیگر انتشار خبری ، آغاز عملیات نظامی در ولایت قندهار سرخط اخبار جهانی را تشکیل داد. مقامات بلند رتبه امریکایی می گویند که نیروهای بین المللی در ماه جون سال جاری در ولایت قندهار عملیات گسترده ای را علیه طالبان انجام خواهند داد .

منابع نظامی ایالات متحده که از افشای نام خویش خود داری میکنند (روز دوشنبه به وقت امریکا)، گفتند، این کشور در نظر دارد این عملیات را قبل از آغاز ماه رمضان به اتمام برساند.

خبرگزاری رویتر گزارش میدهد ایالات متحده امریکا در نظر دارد که نیروهای طالبان را قبل از آغاز ماه رمضان از شهر قندهار اخراج کنند و بعد از بر تامین امنیت مردم محلی و طرح های توسعه اقتصادی تمرکز کند.

اخیرا امیر البحر مایک مولن، لوی درستیری امریکا به افغانستان سفر کرده و موصوف قندهار را “مرکز ثقل”افغانستان توصیف کرده است. موصوف دیروز (دوشنبه) در شهر قندهار بر مبارزه با فساد اداری در ادارات دولتی تاکید کرد. مایک مولن گفت: “ما در قندهار موفق نخواهیم شد، مگر آنکه فساد اداری را در آن نابود کنیم و ادارات پاک و مشروع را در آن بوجود بیآوریم

قابل یاد آوریست که مایک مولن در مورد یک سوال در باره برطرف کردن احمد ولی کرزی برادر حامد کرزی از سمت ریاست شورای ولایتی قندهار خود داری کرده گفت: (( این موضوع مربوط حامد کرزی رییس جمهور افغانستان است، نه مربوط امریکایی ها))

خبر عملیات نظامی امریکا در ولایت قندهار یک روز بعد از سفر غیر مترقبهء باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا به افغانستان انتشار می یابد. دیروز موصوف در سخنرانی اش در میدان هوایی بگرام بر مبارزه علیه طالبان تاکید کرده گفت:(( سربازان امریکایی بعد از اتمام وظیفه خویش (نابودی کامل القاعده) به وطن خویش بر خواهند گشت.))

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree